Dacă tocmai ai făcut testul de arhetipuri, ai ajuns unde trebuie. Aici găsești fiecare arhetip, în ordine alfabetică, explicat din mai multe perspective, cu exemple de branduri. Binging plăcut 💛
CREATORUL
Construiește lucruri trainice și utile atât pentru el, cât și pentru ceilalți. De aceea, de cele mai multe ori, un creator se pricepe la mai multe lucruri.
Dincolo de șirul neîntrerupt de idei, creatorul se uită la ce e util și pentru ceilalți, ce ar face lumea mai bună. Are o imaginație debordantă și deseori nu poate sta pe loc, la fel ca mintea lui.
Branduri: Adobe, Etsy, Youtube.
Motto: Imaginația e cheia.
Strategie: Creează lucruri utile.
Slăbiciune: Poate fi perfecționist.
Super-putere: E creativ și inventiv.
EMPATUL
Mai este numit și mama tuturor pentru că trăiește cu și pentru a-i ajuta pe ceilalți. La fel ca o mamă, e genul de om care se așază ultimul la masă, după ce s-a asigurat că toată lumea e bine.
Deseori empatul oferă mai mult decât primește, iar aspectele practice sau materiale sunt irelevante pentru el, fiind plin de compasiune față de cei din jur.
Branduri: Volvo, Unicef, P&G.
Motto: Iubirea e în noi.
Strategie: Face lucruri pentru ceilalți.
Slăbiciune: Se poate martiriza.
Super-putere: E generos și grijuliu.
EROUL
Eroul e cel care își păstrează calmul în situațiile critice, care câștigă meciul în ultimul minut, care sare în ajutor fără să ezite, care are curajul să își asume.
Deseori eroul te încurajează să acționezi, să îți găsești curajul să lupți pentru lucrurile importante pentru tine. Te inspiră să faci lucruri care păreau imposibile.
Branduri: Nike, Marvel, Duracell.
Motto: Dacă vrei, poți.
Strategie: Aduce competență și curaj.
Slăbiciune: Poate alege lupte inutile.
Super-putere: E curajos și inspirațional.
EXPLORATORUL
Vrea să trăiască o viață inspirată și împlinită, fiind autentic, vorbind pe șleau și păstrându-și curiozitatea vie.
Exploratorul caută răspunsuri la întrebările: „De ce sunt aici?" sau „Care e scopul meu?" și vrea să-și croiască propriul drum, pe acolo pe unde n-a mai fost nimeni. De asta, multe dintre brand-urile exploratoare au inovația în ADN.
Branduri: Jeep, Patagonia, NASA.
Motto: Vreau să fiu liber.
Strategie: Încearcă mereu lucruri noi.
Slăbiciune: Poate explora fără direcție.
Super-putere: E autentic și autonom.
INOCENTUL
Acest spirit de copil al arhetipurilor ne amintește cum era când eram mici. E genul de om care are încredere totală în ceilalți, motiv pentru care poate părea naiv.
Inocentul aduce bucurie și speranță, fiind un munte de bunătate și optimism. Deseori apelează la amintiri din copilărie și la senzația pură de magie.
Branduri: Dove, Evian, Innocent.
Motto: Oamenii sunt încă frumoși.
Strategie: Te face să visezi.
Slăbiciune: Poate fi rupt de realitate.
Super-putere: E optimist și fericit.
ÎMPĂRATUL
Creează ordine din haos și aduce structură. În felul acesta, poate ajunge să creeze imperii prospere, bazându-se pe puterea sa de organizare.
Deseori împăratul e dur și necruțător cu cei care încalcă regulile. În același timp, e genul de om responsabil care, dacă a spus că face ceva, își face treaba cu precizie de ceas elvețian.
Branduri: Mercedes, Rollex, Microsoft.
Motto: Puterea e cheia.
Strategie: Construiește imperii prospere.
Slăbiciune: Poate fi fixist.
Super-putere: E responsabil și tenace.
ÎNDRĂGOSTITUL
Creează momente de intimitate și conexiune cu cei din jur. Pentru el, iubirea e atât răspunsul tuturor întrebărilor, cât și combustibilul.
Deseori îndrăgostitul te încurajează să te deschizi, să spui și să faci ce simți. Plăcerea lui este să fie printre oameni, să iubească și să fie iubit.
Branduri: Chanel, Godiva, Alfa Romeo.
Motto: Iubirea e motorul.
Strategie: Atrage fizic și emoțional.
Slăbiciune: Face pe plac tuturor.
Super-putere: E pasional și vocal.
ÎNȚELEPTUL
E bunicul arhetipurilor, cel care, indiferent de vârstă, are multă profunzime și mereu o lecție utilă de oferit.
Deseori înțeleptul e în bibliotecă sau cu o carte în mână, aprofundând subiecte complicate. E genul de om care vorbește puțin și articulat, doar despre lucrurile pe care le-a studiat. Și, cel mai probabil, le-a studiat pe toate.
Branduri: Harvard, BBC, TED.
Motto: Adevărul este cheia.
Strategie: Studiază și dă mai departe.
Slăbiciune: Gândește fără să și acționeze.
Super-putere: E înțelept și informat.
JOKERUL
Aduce bucurie și râsete celor din jur, pentru că știe să facă 2 lucruri foarte bine: e un fin observator al vieții și nu se ia prea în serios.
Deseori jokerul sau bufonul pare copilăros sau neserios, însă nu e neapărat așa. Mai ales în comunitățile sau industriile monotone, un joker pare o gură de aer proaspăt, care are curaj să spună adevărul într-o formă mai ușor de digerat.
Branduri: M&Ms, Old Spice, Mailchimp.
Motto: Trăiesc o singură dată.
Strategie: Folosește umorul și joaca.
Slăbiciune: Poate părea superficial.
Super-putere: E un izvor de bucurie.
MAGICIANUL
Înțelege cum funcționează lucrurile și transformă în realitate visuri ce par imposibile. Are o latură well... mistică.
Deseori magicianul e carismatic și te încurajează să visezi la o viață și o lume mai bună. Aduce inovație și perspective noi fix acolo unde nu te aștepți.
Branduri: Disney, Polaroid, Dyson.
Motto: Visează și se va întâmpla.
Strategie: Aduce o viziune în plan real.
Slăbiciune: Poate deveni manipulator.
Super-putere: Știe cum funcționează lumea.
OMUL DE RÂND
Contrar numelui, omul de rând nu e anost sau de trecut cu vederea. E doar liniștit și vrea să se integreze în comunitate - ca un vecin săritor.
Deseori omul de rând este genul de arhetip pentru mase mari de oameni, pentru că vorbește simplu și e cu picioarele pe pământ. E genul de om la care apelezi cu încredere.
Branduri: Ikea, Penny, ebay.
Motto: Toți oamenii sunt egali.
Strategie: E cu picioarele pe pământ.
Slăbiciune: Se poate pierde pe sine.
Super-putere: E realist și simplu.
REBELUL
Pentru un rebel, regulile sunt o invitație la dans. De aceea, multe dintre brand-urile rebele au o abordare total diferită față de competitori, deseori mergând în direcția total opusă.
Rebelul (se) întreabă des „Dar de ce?” și are talentul de a răsturna și dărâma tot ce nu mai e relevant. Sunt agenții schimbării care nu bat la ușă, ci o aruncă în aer.
Branduri: RedBull, Vans, Virgin.
Motto: Reguli? Haha.
Strategie: Răstoarnă & șochează.
Slăbiciune: Poate deveni teribilist.
Super-putere: E liber și sincer.
Surse: Iconicfox, Brandpersonality, TheHartford, MarchBranding