top of page

Branding & Packaging Cătineața


Contextul

Cătineața este un brand de sucuri de cătină din Botoșani. Partea mișto a produselor lor: sunt bio, nu conțin zahăr, ci miere și - pentru cei care nu se dau în vânt după gustul cătinei (me included) - au gust suuuper bun.



Brief-ul

Diana a avut nevoie de o identitate vizuală completă prin care să se diferențieze la raft de competitori. De la logo și schema de culori, până la etichete și prezentarea produselor, totul s-a bazat pe un market research cu cap și coadă, în care am analizat atât produsele concurente din supermarket-uri, cât și pe cele disponibile preponderent online. 


Provocarea

N-a existat. Glumesc, fiecare proiect are puncte provocatoare. În cazul ăsta, crearea etichetelor și a cutiilor a fost o provocare atât la nivel de producție, cât și de design - în realitate nu ai mult spațiu pentru o etichetă de sticlă de 250ml. O să vezi mai jos cum au ieșit.


Procesul de naming

Naming-ul a venit de la Diana, așa că procesul de naming a fost scurt - am făcut trademark check și am trecut numele prin 7 puncte de verificare, ca să fim noi siguri-siguri că e perfect.


Procesul vizual

Pentru identitatea vizuală am trecut mai întâi prin procesul nostru de briefing rafinat în ultimii 10 ani, care ne-a ajutat atât pe noi, cât și pe client, să stabilim direcțiile pe care le vom explora. 


Ce am știut de la început este că vrem ca logo-ul să conțină, sub o formă sau alta, o față sau un zâmbet. Cele 2 propuneri de identitate vizuală au abordat diferit ideea.



Știu că nu te întrebi, dar îți zic oricum 😅: culorile verde, respectiv galben, din jurul logo-urilor sunt acolo pentru a putea diferenția și prin culoare sortimentele de sucuri. Uite cum:



Rezultatul

Prima propunere de logo a fost cea câștigătoare, fiind mai bold și mai potrivită pentru o etichetă minimalistă. La propunerile de etichete am avut 2 direcții total diferite prin care am testat mai multe forme de bold minimalism. 


E foaaarte mișto procesul de creație, mai ales când e fundamentat în research și are și aplicabilitate practică. Ca să ne asigurăm că ieșim în evidență față de restul competitorilor, am avut o serie de teste și măsurători, plus analiza comparativă (side by side) între produse. Uite de unde am plecat și unde am ajuns:



Branding-ul mașinii

Ca să nu avem probleme la RAR, am mers pe varianta de colantare sub 30% a mașinii, cu focus pe logo-ul Cătineața. În plus, am creat o serie de mesaje contextuale pentru spatele mașinii, care să te facă să zâmbești și, poate, să comanzi.



Lecțiile noastre:

Branding-ul pur digital e drăguț, dar experiența și expertiza sunt testate cu adevărat în branding-ul care include packaging sau printing sau altă formă de „a lua viață”. La fel ca la How to web, a fost un pretext bun să folosesc din nou anii de experiență în design de print și producție. Uite care au fost lecțiile:

  1. Visează la cai verzi sau transparenți atâta timp cât e ușor să-i produci. Degeaba gândești o etichetă transparentă, dacă producția lor e mai complicată sau prețul de print este semnificativ mai mare.

  2. Function always comes first. Degeaba ai o etichetă minunată dacă e imposibil să citești ingredientele sau nu poate fi folosită pentru alte sortimente cu semnificativ mai multe/mai puține cuvinte.

  3. Gândește în perspectivă - faptul că am atâția ani de experiență în DTP a contat mult în procesul de creație, dar și în relația cu clientul - i-am explicat de la început care sunt pașii, unde pot apărea probleme, de ce are nevoie de teste de print și mostre de materiale înainte să ia orice decizie.

  4. Have fun while going the extra mile. Au fost multe momente în care am ales să fac ceva în plus, chit că Diana nu mi-a cerut și nu avea așteptarea asta. De exemplu, a fost fun să creez mesajele contextuale pentru branding-ul mașinii. 


bottom of page