top of page

How to Web - Event design

How to Web 2019 este cel mai complex proiect pe care l-am implementat în 2019 pe zona de evenimente live. La momentul acela era unul din cele mai mari evenimente din Europa Centrală și de Est, cu focus pe „better products and faster growth”. M-am ocupat de întreg spectrul de design: digital, prezentări, design de print, proiecții, merchandise, pe alocuri și copywriting. Brief-ul: Web design-ul și guideline-urile vizuale au fost create de o agenție, iar munca mea a fost în mare parte să dezvolt conceptul gândit de ei și să-l adaptez la contexte variate - digital, print, proiecții. Pentru campania de digital, paleta limitată de culori nu a fost o problemă, pentur că am folosit fundalul pozelor primite de la speakeri. Provocarea a fost să găsesc o variantă prin care toate materialele digitale să arate unitar, chiar dacă stilul fotografiilor difera. De cele mai multe ori am apelat la Photoshop pentru a scăpa de elemente inutile din fundal sau pentru a-l extinde, după cum vezi.



Provocarea: Conceptul pentru web design era foarte cool, dar nu puteam folosi fundalul alb din mai multe motive și în mai multe contexte:

  • on sight: era mult prea puternică lumina generată de ecranele LCD de la locația evenimentului.

  • online: vizual nu ieșeau în evidență pe social media dacă foloseam fundal alb

  • print: dădea senzația de material cheap atunci când aveam de tipărit materiale uriașe (6x4m, 3x10m)

  • psihologic: albul nu denotă 'tech' sau 'startup growth'

Care a fost soluția? Am folosit culorile de accent drept backgrounds pentru a diferenția topicurile și scenele. Pentru eveniment, mov a fost culoarea câștigătoare, pentru că optic e mai ușor de privit față de albastru sau verde atunci când privești mult timp spre un ecran. Albul a fost folosit doar pentru font-uri sau ca suport pentru logo-urile partenerilor. Dar asta nu e tot. Am ales să folosim și verde și albastru, dar în scenarii foarte specifice și pentru un timp foarte limitat: anunțarea câștigătorilor sau în signalistica pentru scenele secundare cu ecrane mai mici.

Partea fun a proiectelor mele e că uneori jonglez între design și copywriting. Așa am creat o serie de mesaje super fun pentru secțiunea de merchandise și am avut surpriza să descoperim că stocurile noastre nu erau suficiente pentru câtă cerere era încă din prima zi. Brief-ul: să creez 5-6 mesaje despre ideea de product growth, startups & funding. Trebuia să fie genderless & timeless. De departe cel mai popular a fost: Veni, vidi, pitchi. Dar și restul erau onorabile. În aceeași linie am creat și un set de stickere:


Ce am învățat din proiect: Că oameni diferiți au stiluri diferite de lucru și de management și că, din postura de freelance Art Director, e responsabilitatea mea să fac switch-ul între stiluri și să mă adaptez. În proiectele mari e nevoie să înțeleg contextul în amănunt. Asta a însemnat că call-uri și discuții multiple cu managerul meu direct ca să-i înțeleg viziunea și direcția - toate acestea înainte să mă apuc de implementare. De ce a fost crucial să înțeleg în profunzime viziunea? Pentru că, odată intrat în implementare, un singur detaliu ratat sau înțeles greșit putea însemna „avem de refăcut toate cele 75 de bannere pentru ads și mesh-ul de 12 metri”. Comunicarea e cheia. În general, nu doar în proiectul ăsta.



bottom of page