Contextul
IXARIA este un start-up românesc care pune punctul pe i în producția de mobilier. Mai concret, este un configurator 3D pentru mobilă, special gândit pentru producători și pentru designerii de interior.
Brief-ul
Echipa a avut nevoie de un pachet format din:
strategia de comunicare
strategia de poziționare
branding complet: nume, identitate vizuală, site de prezentare și templates de comunicare
Provocarea
Am avut parte de două provocări interconectate - prima era legată de industria de mobilă din România, iar a doua venea ca o consecință: cum să comunicăm clar serviciul, pe limba potențialilor clienți.
Industria de producție de mobilier de la noi a rămas în urmă, mulți dintre producători având un grad de digitalizare aproape inexistent. Mai concret, mulți dintre producători se bazează pe vânzarea exclusivă în showroom, site-ul fiind fie învechit, fie inexistent.
În contextul acesta, provocarea principală a fost să găsim un numitor comun între planurile de business ale echipei și realitatea din piață.
Strategia de comunicare
Mihaela a construit strategia de comunicare și poziționarea plecând de la un Market Research extins - un proces stufos prin care a radiografiat piața și trendurile atât la nivel global, cât și la nivel local, incluzând competitorii relevanți.
Ca să-ți faci o idee, Market Research-ul și Strategia au durat aproximativ 4 săptămâni și au avut cumulat peste 90 de pagini, fiind fundația întregului proiect și având aplicabilitate directă pe următoarele 12-24 luni. De asemenea, strategia de poziționare a fost punctul de plecare pentru procesul de branding.
Din Market Research a(m) observat faptul că industria de producție a mobilei din România are un grad de digitalizare scăzut, dar și o rezistență semnificativă la schimbare. Prin urmare, provocarea a fost să găsim acel soft spot prin care să accentuăm rolul de partener al Ixaria în evoluția business-ului producătorilor de mobilă, diminuându-le astfel rezistența la o schimbare în definitiv benefică.
Procesul de Naming
Pentru partea de naming, procesul a început cu setul de întrebări pe care l-am rafinat în ultimii aproape 10 ani. Rolul lui este să ne ajute să clarificăm ce vrem să transmită numele, în ce fel și, mai ales, ce limitări există. Pe lângă întrebările de naming, echipa a completat și testul de arhetipuri, lucru care ne-a ajutat pe tot parcursul procesului, împreună cu strategia de poziționare. Ca să-ți faci o idee, arhetipul lor dominant este Magicianul, iar cel secundar este Împăratul.
În cazul naming-ului, pe shortlist au fost propuneri precum: Convigo, Omnivirtual, Picsal, Vizial. Toate propunerile noastre sunt verificate în bazele de date de Trademarks și vin însoțite de domenii web disponibile și, ca să-ți faci o idee, doar 10% din ideile care ne vin trec de toate filtrele și ajung pe lista de propuneri.
De data aceasta însă, varianta câștigătoare a venit experimentând involuntar ceva despre care doar citisem. Edison și Dali obișnuiau să adoarmă și să lase creierul să sară între conștient și subconștient. Ei bine, creierul meu a continuat să caute idei de nume și după ce am adormit, iar pe la 4 dimineața m-am trezit cu un nume în minte: ixaria. Norocul meu că l-am notat înainte să adorm la loc.
Procesul vizual
Pentru identitatea vizuală am creat 4 propuneri diferite, plecând de la brief: o abordare minimalistă, în stilul Google, Revolut sau Netflix în culori specifice zonei Tech: albastru, turcoaz, cyan, galben, cu forme geometrice și/sau fluide.
După cum vezi, fiecare propunere rezolva diferit brief-ul, tocmai pentru a oferi echipei mai multe perspective și, implicit, mai multe opțiuni.
Odată aleasă direcția, singurele reiterații au fost la paleta de culori, unde am testat multiple combinații, până am ajuns la varianta aceasta, în care fontul este customizat, iar litera X este reconstruită cu totul.
Rezultatul
Logo-ul este, după cum vezi, intersecția mai multor idei:
Punctul de intersecție dintre tehnologie și industriile de manufacturing
O abordare 360 a provocărilor din industrie
Precizia tehnologiilor noi folosite de IXARIA
La nivel de livrabile, rezultatul a ținut cont de strategia de comunicare și de poziționarea brandului: mesajul este scurt și la obiect, iar imaginile folosite sunt de calitate și, pe cât posibil, fără detalii inutile. Paleta de culori conține 3 tonuri de albstru și 2 de galben/portocaliu, pentru a echilibra spectrul cromatic. Cu toate acestea, culoarea de bază este Navy Blue, iar restul culorilor sunt folosite doar ca accente.
Site-ul
Am construit site-ul mergând în aceeași linie cu identitatea vizuală. Cel mai important aspect a fost claritatea - atât vizual cât și la nivel de tex -, a fost super important să explicăm clar ce face IXARIA și pentru cine este construit. Textele sunt scrise simplu, dar nu simplist, direct la subiect, cu randări ale mai multor tipuri de mobilier, tocmai pentru a susține vizual mesajul.
Perspectiva clientului
„Urmăream cu interes contul de Instagram POARTA 9 de ceva timp, iar ceea ce am văzut acolo m-a convins că sunt capabili să ofere servicii de calitate într-un interval de timp agreat. Din prima conversație, mi-a plăcut modul lor de a aborda problema și faptul că au înțeles exact ceea ce aveam nevoie.
Am avut o experiență foarte plăcută lucrând cu Andrei și Mihaela - au abordat fiecare aspect al proiectului cu atenție și profesionalism, asigurându-se că au înțeles nevoile mele și că au atins toate subiectele în profunzime.
Rezultatul final a fost peste așteptările mele, și nu aș putea fi mai mulțumit de colaborarea cu ei. Recomand cu căldură serviciile lor și voi apela cu siguranță la ei și pe viitor.”
Alex Meseșan - Fondator ixaria