Știi de ce multe din textele pe care le vezi pe net sună la fel și au aceeași structură? Pentru că folosesc formule de copywriting. Problema lor e că, dacă toată lumea le folosește, impactul scade semnificativ. Și mai e o problemă 🧨
Noi credem că strucutra e importantă ca punct de plecare - e nevoie să punctezi lucrurile relevante și e nevoie să aibă coerență textul. Însă nu credem în formule gen AIDA sau PPPP. Nu pentru că n-ar funcționa, ci pentru că, dacă chiar vrei să le aplici ca la carte, vei fi nevoit să alterezi adevărul despre produsul/serviciul tău. Plus că o să suni ca alte 50 de brand-uri 😶
Ți-am pregătit o alternativă etică despre cum să scrii texte de vânzare - una mai umană care nu caută să te forțeze să cumperi și nici nu mizează pe Fomo sau Scarcity ca să te impulsioneze 💛
De ce? Pentru că noi credem că marketingul etic e viitorul. Iar companiile care vor face tranziția către glassbox marketing vor avea de câștigat în fața celor care vor rămâne blocate în formule și polished marketing.
Începe cu „de ce?”
Să zicem că ai un business de asistenți personali - oameni care ajută alți oameni cu organizarea. Gândește-te de ce ar vrea cineva așa ceva. Nu că n-ar fi nevoie, dar care e durerea pe care o rezolvi tu? Și, mai ales, pentru cine?
Dacă ai deja povești de la clienți, începe de acolo. De ce au venit clienții la tine? În ce moment al vieții lor profesionale? Cum i-ai ajutat?
Exemplu: Am o firmă de IT cu 15 angajați + colaboratori. Am ajuns la burnout răspunzând la mailuri cu oferte și organizând echipa. Nu mai pot.
Spune o poveste
Știi că mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primește pomană. Scrie o poveste inspirată din interacțiunea cu clienții tăi, din ce ai observat la ei.
Uite un set de întrebări utile:
Ce e similar în poveștile clienților tăi?
Ce i-a făcut să apeleze la serviciile tale?
Ce scuze sau convingeri eronate tot auzi legat de ceea ce faci tu?
Ai grijă la GDPR: Inspiră-te din poveștile clienților, dar păstrează confidențialitatea.
Posibile răspunsuri
Ce e similar în poveștile clienților tăi?
Erau supra-aglomerați când au apelat la voi
Business-ul stagna pentru că ei erau epuizați
Au apărut erori/amenzi din cauza dezordinii
Ce i-a făcut să apeleze la serviciile tale?
Epuizarea - uneori și probleme de sănătate
Frustrarea - făceau admin în loc de business
Nu mai aveau timp de familie
Ce convingeri eronate aveau clienții despre asistentul personal?
Preconcepția că asistent personal înseamnă „secretară fără experiență”
Teama că mai rău îi va încurca un asistent
Concluzie
Începe cu povestea
Scrie ca și cum ar fi o persoană care trece prin ce trec clienții tăi de obicei. Stres zilnic, dubii, rutine, lucruri lumești. În unele cazuri te poți da chiar pe tine exemplu.
Continuă cu soluția
Explică la fel de uman cum ți-ai ajutat clienții să treacă peste provocarea menționată. Care a fost procesul, dar și cum a fost după. Fii realist, fără fonfleuri gen „Dry Cooker changed my life.”
Încheie cu un call to action
De unde și până când poate cumpăra omul soluția ta. E ca la date-uri - fii echilibrat ca abordare, nu vrei să pari prea insistent.
Asterix
Să postezi texte de vânzare mai autentice nu va fi suficient pe termen lung.
În cele 3 tipuri de conținut îți recomandam strategia 50-30-20. Cu alte cuvinte, textele de vânzare ar trebui să fie maximum 20% din conținutul tău, iar focusul ar fi pe conținutul educativ ușor de parcurs și de folosit.
Asta nu înseamnă că textele de vânzare nu sunt importante, ci că, fără o strategie în spate, poți scrie un text de sales super emoționant, dar care ar aduce Ø rezultate.